Sprekers

Dit zijn de eerste sprekers van Emerce Fashion 2025

Thijs Verheul
United Wardrobe - Vinted

Thijs Verheul vertelt het ondernemersverhaal achter United Wardrobe en de overname door Vinted, inmiddels goed voor meer dan 100 miljoen gebruikers en een waardering van 5 miljard euro.

Het verhaal van United Wardrobe en de verkoop aan Vinted
Peter-Paul van Oosterhout
Wuunder

Weekendbestellingen zorgen voor dinsdagpiek in bezorging. Hoe kan ‘best day delivery’ klanttevredenheid verhogen én duurzamere levering mogelijk maken

Roundtable: Best day bezorging: een win-win voor People, Planet & Profit?
Caitlin Margoulis
Pinterest

In 2025 Google’s search share drops below 50%. Gen Z shifts from finding answers to discovery in a multimodal search world.

Connecting consumer to the collection through the future of search
Dirk Mulder
ING

In een circulaire economie volstaat het niet langer om alleen het eindproduct te kennen. Inzicht in samenstelling, herkomst, recyclebaarheid en reparatiemogelijkheden wordt essentieel. Het Digitaal Productpaspoort (DPP) moet dat inzicht mogelijk maken.

Roundtable: De uitdagingen van het Digitale Product Paspoort (DPP)
Ewoud Frielink
Omoda x Assem

Het voorbeeld van Omoda, waar onder andere AI-stylisten worden ingezet om de conversie te verhogen, laat goed zien hoe technologie concreet waarde toevoegt. Deze sessie laat zien hoe je technologische innovatie vertaalt naar tastbare resultaten op de winkelvloer én in de klantreis.

Omoda zet AI stylisten in voor hogere conversie en klanttevredenheid
Milan Daniels
Otrium

Otrium heeft de laatste jaren aanzienlijke stappen gezet om zijn bedrijfsmodel schaalbaarder te maken. In het geavanceerde door AI en robots bediende warehouse, is de opslagcapaciteit met 400% verhoogd en de orderverwerking tot 5x versneld tov traditionele methoden.

Connect: Otrium: upscalen met AI
Marjolein Mesman
TMO fashion business school

In een circulaire economie volstaat het niet langer om alleen het eindproduct te kennen. Inzicht in samenstelling, herkomst, recyclebaarheid en reparatiemogelijkheden wordt essentieel. Het Digitaal Productpaspoort (DPP) moet dat inzicht mogelijk maken.

Roundtable: De uitdagingen van het Digitale Product Paspoort (DPP)
Miriam Geelhoed
Modint

In een circulaire economie volstaat het niet langer om alleen het eindproduct te kennen. Inzicht in samenstelling, herkomst, recyclebaarheid en reparatiemogelijkheden wordt essentieel. Het Digitaal Productpaspoort (DPP) moet dat inzicht mogelijk maken.

Roundtable: De uitdagingen van het Digitale Product Paspoort (DPP)
Han Sterk
Norah

Verwacht prikkelende stellingen, scherpe inzichten en vooral veel uitwisseling met het publiek. Want retail groeit niet op spreadsheets alleen het begint met weten wie je klant echt is.

Connect: Omarm de storm
Etienne Donicie
Schrijven voor het brein

AI verandert de manier waarop mensen zoeken en hoe zoekmachines antwoorden geven. Google AI Overviews, Bing Copilot en platforms als Perplexity zetten traditionele zoekresultaten onder druk, terwijl jongeren vaker zoeken via TikTok of YouTube.

Workshop: Hoe blijf je zichtbaar nu AI zoekmachines het zoekgedrag bepalen?
Agnes Weber
Mended

Many brands invest heavily in acquiring new customers, but far fewer focus on what happens after the sale. In the competition for loyalty, perks and discounts dominate, yet the real loyalty-defining moment often comes when something breaks.

Workshop: Repair as a growth channel: the trojan horse of brand loyalty
Jasper Emanuel
Returnless

Voor veel fashion brands zijn retouren een hoofdpijndossier. Ze kosten tijd, geld en energie, en het liefst zie je ze zo min mogelijk. Webshops blijven worstelen met de vraag: hoe beheersen we de retourstroom, zonder de klantbeleving te schaden? Het goede nieuws is: dat kan!<br>

Connect: De impact van retour optimalisatie in de fashion