Roundtable: Best day bezorging: een win-win voor People, Planet & Profit?
15:05
40 minuten
Presentation
Zaal 30
Consumenten bestellen massaal in het weekend, wat resulteert in een bezorgpiek op dinsdag - precies wanneer verkeersdrukte het hoogst is, mensen niet thuis zijn en de druk op logistics personeel piekt. Het gevolg: gefrustreerde klanten. De meeste irritaties en vragen over de leveringen hebben betrekking op onduidelijkheid waar de zending is bij niet thuis en/of zendingen worden later geleverd dan verwacht. Kan dat niet anders?
Discussievragen:
Waarom blijven consumenten vasthouden aan de ‘zo snel mogelijk’ mentaliteit? Wat is er nodig voor een mindset shift?
Hoe verschillen delivery expectations in fashion retail van andere sectoren?
Wat zijn de grootste barriers voor retailers om "best day" delivery te introduceren?
Hoe kunnen we bezorgdag inzetten om de klantervaring positief te beïnvloeden, de conversie te verhogen en bij te dragen aan duurzamere levering?
Kan sustainable delivery een differentiator worden in de fashion markt?
Graag delen we ideeën, ervaringen en voorbeelden met elkaar, om te achterhalen waarom ‘best day’ bezorging in het voordeel van alle betrokkenen partijen kan werken.
Koop ticketsDiscussievragen:
Waarom blijven consumenten vasthouden aan de ‘zo snel mogelijk’ mentaliteit? Wat is er nodig voor een mindset shift?
Hoe verschillen delivery expectations in fashion retail van andere sectoren?
Wat zijn de grootste barriers voor retailers om "best day" delivery te introduceren?
Hoe kunnen we bezorgdag inzetten om de klantervaring positief te beïnvloeden, de conversie te verhogen en bij te dragen aan duurzamere levering?
Kan sustainable delivery een differentiator worden in de fashion markt?
Graag delen we ideeën, ervaringen en voorbeelden met elkaar, om te achterhalen waarom ‘best day’ bezorging in het voordeel van alle betrokkenen partijen kan werken.

Peter-Paul van Oosterhout
Peter-Paul is een ervaren logistics expert met uitgebreide expertise in internationale supply chain management. De laatste jaren richt hij zich op duurzame vraagstukken binnen e-commerce vanaf de checkout tot aan de levering bij de klant. Zijn expertise ligt daarbij in het vinden van win-win oplossingen die tegelijkertijd de operationele efficiëntie verbeteren, de environmental impact reduceren en de customer experience verbeteren.
Peter is binnen Wuunder verantwoordelijk voor GreenChoice, een innovatieve checkout-oplossing die toekomstige leveringen van meerdere klanten binnen dezelfde postcode consolideert en levert op de door consumenten gewenste dag.Hiermee wordt de last mile effectiever, minder busjes in de straat, neemt de klantentevredenheid toe en ontvangt de consument de zending op de afgesproken dag.
Peter is binnen Wuunder verantwoordelijk voor GreenChoice, een innovatieve checkout-oplossing die toekomstige leveringen van meerdere klanten binnen dezelfde postcode consolideert en levert op de door consumenten gewenste dag.Hiermee wordt de last mile effectiever, minder busjes in de straat, neemt de klantentevredenheid toe en ontvangt de consument de zending op de afgesproken dag.